خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/11 - 10:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وحیدی با انتقاد از اظهارات اخیر مراد صحرایی:

تحقق عدالت آموزشی باید سرلوحه اقدامات وزارت آموزش و پرورش باشد/ رایگان بودن آموزش به معنای پایین آمدن کیفیت نیست

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر مقایسه آموزش با کیفیت با خودروی مدل بالا، گفت: تحقق عدالت آموزشی باید سرلوحه اقدامات وزارت آموزش و پرورش باشد، رایگان بودن آموزش به معنای پایین بودن کیفیت آن نیست.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: طی چند روز اخیر واکنش‌ و تماس‌‎های بسیاری از سوی همکاران فرهنگی و قشر فرهیخته جامعه نسبت به مصاحبه‌های وزیر آموزش و پرورش داشتیم. واقعیت این است که وقتی افراد در جایگاه‌های مدیریتی حساس قرار می‌گیرند، حتما اختیاراتی برای بیان برخی موارد دارند اما این مصاحبه‌ و اظهارنظرها نباید فضای عمومی جامعه را تلخ و منفی کند.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه آقای مراد صحرایی از چهره‌های دانشگاهی است ولی به نظر می‎رسد به دلیل عدم اشراف نسبت به فضای آموزش و پرورش، اظهاراتی را بیان کرده که حاشیه ساز شده است.



وی با اشاره به اظهارات اخیر مراد صحرایی در خصوص مقایسه کیفیت آموزش با خودروی مدل بالا، ادامه داد: طبق اصل 30 قانون اساسی، آموزش و پرورش برای دانش آموزان رایگان بوده و این مسئله به این معنا نیست که سطح مدارس دولتی باید پایین باشد.



اصل 30 قانون اساسی به معنای حاکم شدن عدالت آموزشی است



وحیدی تصریح کرد: این اصل به این معنا است که سطحی از عدالت آموزشی باید در تمامی مدارس کشور حاکم باشد و منظور ما از مدارس دولتی نیز مدارس خاص مثل مدارس استعدادهای درخشان و شاهد نیست، لذا این مدارس دولتی که غالب دانش آموزان کشور نیز در این مدارس تحصیل می‌کنند، باید تقویت شوند.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: نگاه تقویت مدارس دولتی، باید در برنامه هفتم توسعه نیز مورد توجه قرار گیرد و این نگاه در باید در نگاه وزیر و مدیران آموزش و پرورش نیز وجود داشته باشد.



وی، ایجاد رقابت بین مدارس دولتی را یکی از راهکارهای ارتقا و افزایش بهره وری مدارس دولتی دانست و خواستار تقویت مدارس دولتی به شکل‌های مختلف شد.



در شرایط کنونی استیضاح وزیر اولویت ندارد



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مسئله این است که شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی بوده و به همین دلیل، این دولت باید بیش از سایر دولت‌ها به دنبال تحقق عدالت آموزشی باشد تا در آینده و به تبع آن نیز شاهد تحقق عدالت اجتماعی باشیم و از این طریق سند تحول بنیادین نیز اجرایی شود.



وحیدی با بیان اینکه استیضاح را در شرایط کنونی اولویت نمی‌دانم، یادآور شد: در این دوره می‌طلبد وزیر آموزش و پرورش با التزام به سیاست‌های کلی سند تحول، کادر مدیریتی ستاد خود را تقویت کند و جایگاه تعلیم و تربیت را ارتقا دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367601
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار